Nie daj się infekcji

Powalcz o swoją odporność

Jesień i zima to pory roku niezbyt lubiane zwłaszcza przez rodziców ale i nie tylko. Jest to czas, gdzie niesprzyjające warunki sprawiają, że nasze ciała są atakowane przez różnego rodzaju wirusy i bakterie. Reklamy w TV bombardują nas specyfikami zwiększającymi odporność : nie daj się grypie! pozbądź się szybko infekcji ! mama nie może pozwolić sobie na chorobę (tak tak swego czasu była reklama, która podobnie brzmiała 😉 o zgrozo! ) . Coraz częściej oczekujemy by dany lek, suplement był nie tylko szybki ale i skuteczny.. Niestety w ten sposób często zwalczamy objawy, nie przyczynę a nasza odporność przez to tylko niestety traci. Słabsza odporność, częstsze infekcje i jeszcze częstsze wizyty w aptekach…

Natomiast w niektórych sytuacjach, zwłaszcza w typowych jesienno-zimowych infekcjach potrzeba czasu. Chorobotwórcze drobnoustroje wnikają do ciała. Rozpoczyna się walka: wirusy, bakterie kontra nasz układ odpornościowy! Dajmy sobie trochę czasu, pozwólmy by nasze ciało samo powalczyło z choróbskiem. Potrwa to nieco dłużej ale możemy dzięki temu zyskać jak nie tego roku to za kilka miesięcy zauważymy, że nasz układ odpornościowy jest silniejszy a półki przestają się uginać od kolejnych opakować ,,cud witamin”

Ciąża, laktacja jest szczególnym okresem, że względu na ostrożne dobieranie środków farmakologicznych. W okresie laktacji wybór jest znacznie większy. Jednak ja zawsze proponuję by zacząć od naturalnych metod wzmacniania odporności.

Jak sobie pomóc?

Gdy zarazki czają się na nas albo już czujemy, ze nas dopadły polecam zawsze: ODPOCZYNEK, UNIKANIE STRESU, CIEPŁY KOC, CZOSNEK, CIEPŁE NAPARY/NAPOJE , CZOSNEK (tego nigdy za wiele ) poniżej przedstawiam sprawdzone przeze mnie i nie tylko tzw. domowe miksturki , które pomogą w tych trudnych chwilach.

I. Grzaniec (oczywiście bez wina)

  • sok z czarnej porzeczki
  • cytryna
  • miód
  • goździki
  • cynamon

Całość podgrzewamy. Po prostu pychotka!!

II. Imbirówka ( wpływa na odporność ale też na mdłośći i wymioty w okresie ciąży, łagodzi zgagę)

  • 3 szklanki wrzącej wody ( po ostygnięciu dodajemy pozostałe składniki)
  • sok z połowy cytryny
  • ok 2 łyżeczki startego imbiru
  • miód do smaku
  • kardamon (opcjonalne łagodzi smak imbiru )

III. Napar z tymianku ( uwielbiany przez moją córkę 🙂 )

  • 1/2 szklanki gorącej wody
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1 łyżeczka majeranku ( nie przepadam z tym smakiem więc ten składnik jest u nas pomijany)
  • miód do smaku
  • 5 łyżek soku z czarnego bzu

W okresie spadku odporności, przy infekcjach polecana jest także:

  • herbata z lipy
  • czystek
  • sok z aceroli

źródła:

  1. Dorota Ćwiek ,, Szkoła Rodzenia” wyd. PZWL
  2. Karolina Piotrkowska ,, Błogosławiony stan umysłu” wyd vivante
  3.  Ala’Antkowe BLW

 

 

By | 2017-10-05T14:15:45+00:00 Październik 5th, 2017|Blog, ciąża, laktacja|